lördag 30 juli 2011

Cause I may be bad, but I'm perfectly good at it.

Tjulululuu! Igår va de tänkt att jag skulle åka in till city o gå ut med några svenskar där. Men de rengna och va långt att gå, Jag ska ut idag, jag skulle behöva ta sista tåget hem själv så va lite osugen på de. Louise tyckte att jag skulle ta bilen och komma hem till henne och när jag satt där i mitt velande hörde en av svenskarna som jag skulle gå ut med av sig o sa att hon va magsjuk så då bestämde ja mig för Louise.

Gick ner o fråga om jag fick låna bilen. För de e typ 30min hem till henne och jag har bara kört en gång. Min värdmamma vela för ja skulle behöva köra på motorvägen, de regna och va mörkt ute. Jag vill att du ska ha kul så du får ta bilen men igentligen vill ja inte för att jag är rädd om dig. Jag sa de e luuuuugnt. Lätt att säga de med lite vin i kroppen ( jag kände mig BÄST)

Här får man köra efter att man har druckit. Polisen använder inget blås test här tydligen. Du får gå ur bilen och gå rakt och om dom inte tycker att du vinglar så mkt så får du köra vidare. Men nu hade ja bara tagit nått glas vin och hade väntat i ett par timmar så hade nog kört i sverige oxå på de.
Men oj vad jag va ocool när jag väl va ute på motorvägen. Jag körde i 30 vilket är typ 50 hemma och ja trodde att jag skulle dö :P men de västa va nog inte själva motorvägen utan de va att jag inte såg ut. De hade börjat imma igen och ja kan ju inte den bilen än så höll på o tröck på massa knappar samtidigt som ja försökte hålla mig på vägen. Av någon anledning där i mitt viftande kom jag åt vidrutetorkar spaken och "imman" försvann. Jävla pucko de va ju regn.

Så en timma senare va jag framme hos Louise som bor i ett av de största husen jag sett. Deras garage va typ som Åsas hus.
Louise hade iaf bestämt att vi skulle gå ut på en pubb som ligger i staden där hon bor men man måste ta bilen dit. Så vi åkte dit och lyckades få in Louise som bara är 20.
När vi står i baren för att beställa nått kommer nån sliskig ful man fram o bah Hello. Im  ***** (kommer inte ihåg hans namn) who are you? I'm Louise and this is Maddie. ( åh hoppas han inte stannar och pratar länge, vilken äcklig typ) Okay nice. Where do you come from? Sweden. okay I am from Ireland and I own this place. (ohhhh) What do you want to drink? Two beers. Hey Tony give these girls two beers. (Han gav oss ett ställa att sitta på och bad en kille som redan satt där att flytta på sig haha) Talk to you later. Okej!!!!!

Jag och Louis satt och spana in biljardbordet ( där en hel hög mörka killar spela) och tänkte fan ska vi gå o ta över. Gick dit, La ett mynt på biljardbordet ( man ska tydligen göra de om man vill spela nästa spel) och lika fort så ångrade vi oss men vafan man kan ju inte backa ur så vi spelade coola och sa att vi var bäst. Några andra killar började satsa pengar på att vi skulle vinna haha. Hade ju inte jag gjort :P
Vi började spela och när dom väl van hade vi två bollar kvar så såååå dåliga va vi ju inte. Kan ha förekommit fusk jag vet inte ;) jag skulle ju aaaaaaaldrig göra nått sånt......
Under tiden  vi spela kom ägaren fram till mig med en kille. Hi I would like to introduce Maddie to you. She comes from Sweden. This is ******* he works in the music business and can get concert tickets to you. Okej heeeej (stort leende) men ja va lite för upptagen med min match där för att kunna prata en längre stund.

Efter Matchen kom en annan killa fram och små prata lite med oss och erbjöd VIP biljätter till en jätte bra club på Manhattan idag. Louise bor i ett väldigt rikt område och de märktes rätt tydligt under den kvällen. Vi tacka så klart ja och Louise böt nr. Får se om de e så coolt där som han sa. Usa nr 1 dj skulle tydligen spela där idag oxå.

Försökte få i mig lite vatten innan jag skulle köra hem men de gick inte. Smaka som om man hade fått en kallsup på sydpoolen och de e inte nice....
Körningen gick ju helt plötsligt as bra och ja va mer avslappnad. Louisa sa sväng höger här. Jag la mig vi vänster filen och blinka vänster. Louise: okej andra höger.... Jaha okej och ja svängde höger :P tog inte en timma hem utan 30 minuter så de va rätt skönt.

Nu har jag haft en as skön sovmorgon. Ska väll börja pallra mig upp snart. Vill åka in o shoppa men har inte bestämt mig än. Inte kul atta behöva åka fream och tillbax eller att behöva släpa på massa saker men kanske kan låsa in sakerna på stationen. Jag och Louise hade ändå tänkt att gå till stranden på söndag o ta me oss badkläder så vi kan lägga oss där direkt efter krogen. Låter som att ja behöver den här sovmorgonen :P

Over and out. piiippp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar