söndag 24 juli 2011

In Love!

Åkte in till new york city i torsdags. Kan inte beskriva med ord hur mkt ja älskar den staden. Man måste helt klart ha varit där för att fatta.... Jag är kär!!!

I fredags va de dags att åka till familjerna.
Tråkigt att min nyfunna vän Sejla ska bo på andra sidan stan. Men vi får ses på helgerna.
Jävlar va de va pirrigt. Satt på bussen i nästan två timmar. Jag gick av först. Passa på för ja orkade inte sitta och bli mer nervös. Min värdmamma kom direkt fram till mig och gav mig en kram. Hon hade minstingen med sig som är två år. Men han va lite för blyg för att kramas eller prata. Jag tänkte yes han kan inte prata än :P Men 5 minuter senare babbla han på. Har nog aldrig hört en två åring prata så mkt som han gör :P Och jag fattar inte ens helften av vad han säger hahah.
Vi åkte hem till dom. Super mysigt hus. Staden dom bor i är över tvåhundra år gammal och nästan alla husen är typ över hundra år gammla. vårt hus är hundra år. Men såklart helt nyrenoverat på insidan så de är super mysigt tycker jag.
I början va de bara vi tre. Så vi åt lite lunch - peanut butter jelly sandwich såklart :P och sen blev de lite rundtur i huset. Sen gick vi o hämta 6 åringen från summer camp. Även han va pratglad. Rätt skönt tycker jag. Men ja förstår nog mer än hälften av vad han säger :P Sen gick vi hem. Han lärde mig att spela baseball. Rätt kul om ja ska va ärlig men då körde jag oxå mot en 6 åring :P
Efter de satt vi och prata lite medans min värdmamma Kate laga mat. Gissa vad??? Lax!!!! Jag som INTE gillar lax :P Tänkte fan fan fan aja jag får väll trycka i mig de... Lax och sötpotatis tror ja de heter på svenska, dom som är typ oranga. Men hör och häpna jag tog två gånger!!!! Super gott. Hon hade verkligen dränkt de med massa olika saker..
Familjen förra au pair och hennes vän (båda är från mexico) åt med oss. Super trevliga. Kate drog fram vin flaskan. Vilken lättnad kände ja för om de va nått jag behövde då så va de ett glas vin. mm mm mmm.
Familjen fick mina presenter som jag hade köpt och dom älskade dom. Men dom tyckte inte om salt lakris :P
Lagom till efterrätten (jordnötssmörtpaj) kom pappan hem. Oxå as trevlig och rolig.
Sen åkte ja och Paty (gamla au pairen) på lcc möte. Min lcc bjöd oxå på vin och cigg men ja kände att ja höll mig till cola då :P
När jag kom hem hade ja helt klart lite hemlängtan och grät för första gången. Men lingonveckan, varit uppe sen 4,30, värmen 42c, allt nytt att ta in, vin, och prata med Robin är inte den bästa combon... Jag är kär!!!

Lördag började med pool häng och sen åkte ja och Kate och kolla upp lite gym och hon köpte en adopter till min data och visa mig runt lite. Fick sen skjuts av will (värdpappan) in till stan för att träffa upp två svenska tjejer. Super trevliga dom oxå. Vi gick och åt. Sen skulle dom ut men ja känte att ja tar de nästa helg så dom körde hem mig. Väl hemma när ja är på väg upp till mitt rum (De är ett tre vånings hus och jag har våning högst upp för mig själv) Stack jag in huvet hos pojkarna och sa godnatt. På vägen upp i trappen hör jag hur 6åringen säger till Kate I like Maddie och då springer två åringen till tappen efter mig och ropar I like you too Maddie. NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! då kom helt klart en liten tår. Jag är kär!!!

Idag när jag kom ner till köket hade 6åringen gjort amerikanska pannkakor med blåbär i och båda pojkarna hade sina sverige fotbollskläder på sig som jag har köpt till dom. såååå söta.. Två åringen Ian har sjungit (skrikit) för mig heeela dan.
Vi gick till parken och sen visa Kate mig runt lite till. Hon vasa viktiga saker så som vart man köper god glass och vart man köper donuts :P Sen tog ja tåget till city för att träffa upp mina bakfulla vänner. Sitta och fika mitt i time square kändes inte så dumt :P
Imorgon blir första jobbdagen. Får se hur de går.

 Redovisning i skolan..

Vår klass. 

 Undervisning :P





 På g till city.



 Största kyrkogård ja sett. Tog aldrig slut.





Detta ska bli hus 1 på ground zero



 Båt tur.











Fick massa saker av Kate på min toa med de jag kan behöva. finns verkligen allt i dom låderna. Och sen en stor låda på mitt rum med godis och sånt.



Haha dom blir nog inte jätte glada av att jag lagt upp den här fina dagen efter bilden på dom :P





Sist men inte minst så kunde ja inte hålla mig från att köpa nått idag. Men jag tycker att jag får de.....



Over and out!!!

1 kommentar:

  1. Kan endast kommenteras med AVUNDSJUKA! fina fina du, vad du är lyckligt lottad som gör detta!

    SvaraRadera