måndag 1 augusti 2011

Allting har förändrats men du finns kvar.

Allt var svävande men nu så ser jag klart.

Helgen och idag....
I lördags tog ja en jätte lång sovmorgon sen skypea jag med min mamma. Hon berätta rätt jobbiga saker som hade hänt. De som är jobbigast är att jag inte kan va där för henne. Fick lite hemlängtan för att kunna komma och ta hand om henne men men. Jag vet att de finns massa fina människor där för henne och sen har jag skickat två vänner som ja tycker ska ta en tripp till henne så mamma får lite Madde kännsla. Så hoppas verkligen att dom gör de....

Efter att ha pratat med mamma i två timma bar de av in till city för att bränna min lön och de gjorde jag oxå. Har inte fått shoppa på så länge så de va super kul. Vill bara ha mer... Såklart.....
Mötte upp Louise och Emelie sen för att fira Emelie lite (hon har fyllt år) Vi åt på super fin restaurang. Men fan va starka drinkarna var, Emelie skickade tillbaka samma drink två gånger för de gick verkligen inte att dricka den. Smaka baaaaara sprit. Drinkarna är tydligen dubbelt så starka här än hemma. Jag trodde dom överdrev när dom sa de men på varige ställe vi var på under den kvällen så va drinkarna heeeeeelt sjukt starka, nästa gång ska ja börja me öl.
Sen skulle vi ut. Men Emelie åkte hem då. Hon har nämligen fått en rematch och skulle flytta till den nya familjen dagen efter. Lite tråkigt att hon åkte hem men man förstår henne.
Jag och Louise bestämde oss för att följa me henne till tåg stationen. Påväg till nästa ställe stanna vi till och shoppa lite. Här stänger vissa affärerna 2 på natten så ja shoppa skor på forever 21. DONT DRINK AND SHOP säger jag bara... farligt ju. Blev pank!!!!
Sen drog vi vidare. Åkte en himla massa taxi över hela stan så nu har jag åkt gul taxi. Rätt billigt, därför alla gör de i alla filmer...
Hamna på nån pub. Förövrigt har dom sjukt bra musik här, på barerna, restaurangerna, clubarna och radion och i affärena. Vissa affärer har en egen DJ som står och spelar. I affärena spelar dom lika högt som dom gör hemma ute på krogen. Vi drog iaf vidare efter att nästan ha tvingat i sig nästa starka drink. Ja tog en redbull vodka, en tredje del redbull resten vodka. Den här gången gick vi. Vi gick förbi en club men jätte jätte lång kö. Hade säkert behövt stå en timma. Så vi gick förbi den. Men på andra sidan på den clubens utgång stod de två vakter som jag såg på håll stå o små skratta lite o sen såg ja hur ena skulle skärpa till sig för att se arg och farlig och sur ut så ja gjorde en sur min till han och han fatta att ja hade sett hur han hade försökt spela tuff. Så han gjorde en ännu surare min mot mig (med glimten i ögat) Jag fråga om de va kul här inne? Han fråga är du kul? Ja sa jag fråga först. Han sa gå in och log. Så vi gick in och slapp den långa kön och slapp att betala 30 dollar. Bra gjort tycker jag. När vi kom in så fastna man i folk överallt. Såg att vi var dom ända blonda så vi blev rätt fort poppis där inne. Gick knappt och innan man hade nån dom drog i en. Jag hade köpt en ring tidigare nån gång under kvällen så satte den på ring fingret och sa att ja va gift :D De funka bättre. Dom släppte mig iaf fortare :P Vi shotta tequila. Såklart så va de inga vanliga shottglas. De va vanliga glas. Så en shott kunde man ta tre gånger. Tog nog två sånna shotts sen va ja borta ur leken :P haha nej då men ja blev bra full iaf. Tror vi dansa till 5. non stopp. De va en tjej som blev lite avis på mig ser jag de som. Vi fick verkligen nästan alla killars ögon på oss men de va inte så konstigt vi var blonda och de hade verkligen inte spelat nån roll om vi var snygga eller fula :P Hon tittade iaf jätte snätt på mig och sen skulle hon försöka härma mig o driva med mig för att få en viss killes uppmärksamhet som hon verkade va väldigt sugen på. Ja berätta för Louise och undra va fan hennes problem va så ja tänkte nää hon ska fan få se att hon inte kan driva me min dans. Så jag dansa de sexigaste ja kunde och snodde över hennes kille för att dansa mot mig ist. Hon blev as sur och gick därifrån, han märkte ens inte av att hon drog. Men när hon drog va ja nöjd och hade visat vart skåpet ska stå så då sket ja i killen. Kanske lite taskigt mot han om han hade trott att han skulle få mer än en dans :P
Sen lite inna de stängde gick vi till stationen. Tog typ en timma för vi fastna upp bland massa folk hela tiden. Människorna här är så pratglada och roliga. Tidigare under kvällen hade vi sett från taxin hur en man stog och stretcha, nu när vi gick såg vi en till så ja tyckte att jag va jätte rolig när jag härmade honom på andra sidan gatan. Han ropade Nej oj du gör fel. Sen kom han över och lärde mig hur man stretchar. Men han måste väll ha fattat att jag drev med han?!! Louise trodde inte de.. De finns så mkt konstiga människor här så de förvånar mig inte.
Åt frulle på mc. Sjukt äkligt.... Somna en stund till killen som satt dredvid väckte oss och sa att han skulle gå nu och inte kan vakta oss och våra saker mer. Tog ett tag innan ja fatta va han mena. Ja tänkte ännu en konstig människa men sen när ja vaknat och hittat en lite springa ur fylle dimman kom ja på HJÄLP! Nu hade inte mamma blivit glad. nån kunde ju ha kommit och bara plockat alla saker från oss medans vi satt och sov på stolen bredvid!! Jävla puckon. Skall inte göras om mamma jag lovar. Ville springa efter honom och säga tack men de hade tagit för lång tid innan poletten hade trillat ner så han var borta med vinden för länge sen.
Sen tog vi tåget till long beach och la oss på stranden och sov. Sjukt skönt tills man vakna nån timma senare av att de gorde ont på bena. De va massa flugor som satt och bet en. Först tänkte man de kan ju inte va sant. flugor kan ju inte bitas, hur kännslig e ja på en skala men sen när man titta efter hade ja små bett på hela bena. Fan va ja/vi måste ha luktat illa :P Vifta bort dom ett antal gånger och bada lite, eller okeeeej doppa fötterna :P Sen tänkte vi gå och köpa mer vatten men då fick vi inte komma in på stranden igen om vi inte betala 12 dollar eller va de va. De ville inte vi så vi blev utkastade hahah från en strand. Galet ju. Vi försökte deala lite men de va två 16åriga bitch tjejer så där gick vi inte hem :P
Så vi drog oss mot tåget och kände att våran efterfest inte va över än (övertrötta så gick in på andra ronden efter att ha gått omkring som zombies) så vi åkte till stan och körde på en spontan manikyr. Höll på att somna i stolen när man väll satt ner. Sa till Louise som nicka till ibland (nästan somna) att faan ja va inte så pigg ändå.
Så vi sket i vår "efterfest" och åkte hem. Sjukt skönt att vara hemma och ta en låååång dusch :) Sen kom Kate och knacke på och berätta att dom ska ha vänner över på middag och hon skulle bli jätte glad om jag kom och åt med dom. Kan ju inte säga nej till de fast de va de sista ja ville just då. Höll mig kvar till efterrätten sen såg ja inte klart och hörde inte va dom sa längre. Så då var ja tvungen att ursäkta mig och gå och lägga mig. Han med att skypea med Robin oxå. De va kul :) Men blev lite jobbigt på kvällen när ja skulle sova. Saknade blir bara större.

Idag har jag varit halv död men ja har haft jätte kul med Ian. Tog hand om en extra unge idag, T vän, på morgonen. Mjuknade upp T lite mer så de va skönt. Han har helt klart varit lättare idag än va han va i slutet av förra veckan YES!!!!!! Tog dom till skolan sen gick ja och Ian till parken. Ja lekte slut på han så han va dööö trött, Jag oxå :P Hem åt lite lunch sen tänkte jag att ja skulle prova att få han i säng tidigare och de tog två minuter sen sov han. snabbast hittills. Jag tycker om den ungen såååå himla mkt. Vill äta upp han.
Så ja fick vila i nästan tre timmar, sköööönt. När ja sen hämtade upp T vid skollan träffade jag en av Patys vänner, (inte van vid pussarna på kinderna så blev lite konstig och pinsam hälsning) han bjöd iaf med mig till buffalo wings. Ja sa gärna. (men sen på kvällen va ja alldeles för trött för att köra till WP och va social) Sluta vid fyra. Så blev än bättre dag än vad ja hade tänkt mig. Sen blev de oväder. De hagla och ja tror bixten slog ner i huset. Hela huset skaka och ja har aldrig hört de åska så högt. Helt galet. Blev lite skype till barnen kom och hämta mig och sa att de va mat.
Efter maten stod jag Kate,T och Ian och dansa till hög musik, räknade blixtar och beundrade haglet. Nästan 40 grader ute och de kommer is från himlen.
Jag tycker om den här familjen hur mkt som hellst. Jag är super glad att jag hamna här.

Nu har jag nyss skypeat med mamma och ska kolla på lite true blood. Har sovmorgon till 12 imorgon :)

Tänkte lägga upp lite bilder imorgon. Men har inte så många så ha inga höga förväntningar.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar