fredag 29 juli 2011

Jag talar ut. Okej..

Oj oj oj nu har jag varit hos familjen i en vecka och kännslorna är blandade vill jag lova. Vet inte vad jag vill. Men dom säger att de är så i början så jag kommer ge de en månad.

Hmm ska försöka uppdatera lite sen i måndags. Sejla är lite bitter på mig för att jag inte gör de så ofta och sen vill hon se bilder på hur jag bor. Tycker att hon kan ta tåget hit och titta med egna ögon :P men visst ni där hemma kanske vill se så ska lägga upp några men inte nuuuu..

I tisdags lyckades jag få lill killen att sova jeeeejjj. På kvällen kolla ja på när T hade baseball match. Hur gulligt som hellst med massa sex åringar i  baseball kläder. Ungarna här är så mkt smartare än i sverige. trodde verkligen att de skulle va tvärt om. Ian kan hela alfabetet och räkna till minst 10. De tycker jag är rätt bra gjort av en 2 åring och sen säger han tack hela tiden. T känns som han är 8 men han är bara 6. förvirrande.
I onsdags körde jag bil för första gången här. Dom kör verkligen som galningar här o tutar hela tiden men de gick bra. Tycker att jag blev godkännd va bara en som tuta åt mig. När Kate kör tutar folk hela tiden :P
Jobbad min första kväll då oxå. De gick bra. Men om jag ska va helt ärlig så va de as tråkigt :P 6 åringen har gått o blivit lite blyg för mig. Vet inte varför. Får hoppas att de blir bättre. Skulle va tråkigt att behöva byta familj.
De finns en tv i huset men den får dom typ inte använda bara i 20 minuter. Vilket ja är rätt van vid men jag är inte van vid tråk barn :P mer van vid barn som INTE kan sitta still. Blir lite lättare då. Han satt bara och buttra och allt jag ville göra då va att sätta på tv åt han :P
Detta är altså mitt lilla bekymmer :P
Tordag va jag och Kate och fixa bank kort och gick jag och Ian till lekparken och där träffa ja lite andra au pairer, en från Tyskland och en från Turkiet. haha jag tyckte dom va jätte knäppa och konstiga. Vi bytte nr men känns inte som att ja kommer ringa dom och Ian gillade inte deras barn så vi gick hem :P
Sen på kvällen efter att ja slutat kom Paty ( gammla au pairen som har varit på semester) och hämtade upp mig för att åka på middag på buffalo wild wings (helt klart ett nytt favoritställe, underbart) med massa av hennes vänner hon har träffat här. ( alla au pairer) de va typ avskedsmiddag och välkomst middag i ett. :D Trodde först att de bara skulle va mexicanare och de va de nästa :P men tror de va 4 av typ 15 som inte kom därifrån. Tror de va en tysk, en från brasilien, en asiat och en från typ vet inte nån stans i afrika :P Alla va högljudda och underbara. Dom ställde sig upp och dans om de kom nån bra låt och va hur trevliga som hellst. Fan va jag kände mig svensk då.... Jag kan tycka att ja kan släppa loss ibland men fan inte i närheten av dom och då va de en helt vanlig torsdag.
Bytte nr med alla och dom bjöd me mig ut. Så dom kommer ja helt klart träffa igen. Super härliga.
Fredag idag och ja lyckade inte få Ian att sova... Suck.... Han pratar non stop om papa (morfar) och idag skulle han komma och hämta honom runt 4 så han va lite för excited för att kunna sova så han satt och sjöng abc i 40 minuter sen tog jag upp honom.Kände att jag inte ville höra den låten en gång till...

Nu sitter jag och väntar på att vi ska äta middag. Barnen är hos morfar så de blir jag Kate Will och Paty. Mkt trevligt sen va de tänkt att jag skulle följa med Paty och träffa hennes vänner idag igen men tror jag ska åka in till city och träffa lite svenskar.

Har varit lite desperat efter att få lite vänner här så tror jag har mejlat och smsat till 20 svenskar sammanlagt i NY Hehe... Jag är inte desperat.... Men har fått svar från nästan alla så de är ju jätte kul. Hoppas att man klickar med många av dom. Dock ska dom flesta åka hem snart men då kommer de förhoppningsvis nya svenskar till deras familjer...

Nu måste ja sluta skriva. The dinner is served.

Sååå nån timma senare o med lite vin i kroppen är ja tillbaka mohahahha....
Hade tänkt att skriva massa mer men nu kommer ja inte ihåg nått..... hmmm okej

Vi kör en Over and out på den då....

Vill tillägga att jag har en av världens bästa vänner men hon är rätt dålig på att uppdatera :P Se vilken fin blogg hon har gjort :D
http://www.malintomadelen.blogspot.com/
Riktigt min typ av vän..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar