fredag 5 augusti 2011

Illa, jag mår illa..

I onsdags jobba ja typ heldag med lite Skype där imellan. I går jobbade jag till 12 och sen åkte ja för att träffa en svensk tjej Emma som bor max 15 min från mig. Super trevlig. Vi åt sushi. Soooom ja har längtat... Vi tog en snabb shopping runda oxå :D Konstigt hur man här bara bestämmer träff med okända människor bara för att skaffa vänner. Skulle man ju aldrig göra hemma. Hitta nån på fb och tänka åh hon verkar trevlig och bor rätt nära mig, undra om hon vill luncha :P Men här är de ju inte konstigt alls. Vi sitter ju i samma båt. Kul tycker jag.

Började jobba vid 17 sen igen och då hände de som inte får hända...........
Får fortfarande ont i magen när ja tänker på de.. När Kate skulle åka och jobba blev Ian lite surig så ja skulle försöka få han på bra humör. Har vikt flygplan i ett par dar så tänkte göra nått nytt, en loppa. Gick o hämta en sax för att klippa till den lite. La ner saxen i en sek för att vika till kanten och jag hör ett skrik. FAAAN tänkte jag när Ian står och vrålskriker. Ser att han har ett litet sår på tinningen o tänker yes. Han hade inte napat den dan heller så va inte så konstigt om han skulle överdriva men nästa gång jag tittar till de så forsar (om ja ska överdriva lite) blod ur ögat och ja blir vit.... FAN jag har gjort ungen blin Fan Fan fan jag har gjort han blind tänker jag. Försöker se hur illa de är och ser att de e en skrapa i yttre ögonvrån men han vägrar öppna ögat och när ja får upp de lite så ser ja bara blod men ja ser inte så bra för han bara skriker och har sig. Ja tänker att Kate kan ju inte ha kommit långt ja måste ringa henne. Hon sa att hon kommer. FAN FAN FAN tänker jag.... Undertiden hade storebror hunnit upp och hämtat plåster. Hur gulligt är inte de. Ja sa att de var i ögat och de går inte att sätta plåster där. Ian strack ut armen och T satte de där ist. Ian sa att de kändes lite bättre så men Han grät fortfarande jätte mkt. Kate kom hem och sa att de va jätte bra att jag ringde henne. Hon såg nog hur vit ja var. De e lugnt madde de hade säkert hänt mig oxå försökte hon trösta mig me. Tillslut när vi lyckats lugna ner Ian lite och få upp ögat såg vi att de bara hade runit in blod och själva ögat hade precis klarat sig så de va heeel lugnt. Hade väll bara sett mkt ut när blodet blandat sig med tårar. Phuuu Vilken lättnad och då börjar jag storböla. Va tvungen att gå in på toan och lugna mig lite så inte barna blev skrämda. Kate sa att de inte va mitt fel och att de kan hända vem som helst. Hon sa att de va hennes fel som inte hade visat mig vart pyssellådan med dom mindre farliga barnsaxarna var. Skönt men ja kunde inte riktigt sluta böla. Trodde jag hade gjort ungen blind på ena ögat där ett tag. Ian ville sen gå till min famn ist för mammans och de värmde helt otroligt mkt. Så när mamman åkte den här gången vinka vi tillsammans och han tyckte inte alls att de var lika jobbigt. Släppte han inte ur min famn på en timma :P Behövde hans närhet och han va ännu tröttare nu så han va nöjd. Ungarna fick kakor av mig (fast de va lite för sen för sånt) i belöning. Sen när jag hade lagt Ian och skulle lägga T gav ja all kredd till honom. Utan han hade jag aldrig klarat mig. Han va så stolt. Så igår var ja mer slut än nån annan dag. Jag fick en stor kram av mamma och en puss på pannan. Hon sa hur många gånger som helst att ja inte kunnat gjort nått annat och jag gjorde de rätta. Medans ja sa förlåt hela tiden. Skönt att hon stötta mig. De värmde oxå hur mkt som hellst.
Idag började jag jobba 8 och efter gårdagen hade ja inte heller kunnat sova så bra så va as trött. Men har verkligen försökt mitt allra bästa idag. Kate syrra var på besök nu på morgonen. Hon kom precis från Stockholm. Hon är reporter och har varit där för norge grejen. De va kul att prata lite me henne. Kate hade frågat mig om ja ville ha nått från henne men hon hade redan hunnit till London när vi fick tag i henne. Ja ville ha munnar (godiset) Men Jag pratade med Emma igår och hon berätta att de finns en svensk godis affär i city. Ska nog åka dit nu i helgen eller i veckan :D
Nu har Ian sin nap och jag sitter och ska försöka planera min helg :D

Juste de här kanske inte ni vill veta men ändå. Idag bajsa Ian ner sig rätt mkt och ja fråga om han gjorde de för att hämnas för att ja lät han leka med saxen. Han sa JA med ett jätte stort leende. Inte för att ja tror att han fattar va han sa ja till men ändå :P
Haha han har verkligen gjort min dag. Inte med bajset kanske men han har gått omkring och sjungit bow wow my name is Joe I shake my butt in a tv show. och ju mer jag skrattar ju mer sjunger han. Så idag på napen så va de inte ABC han sjöng :P




 
Over and out...

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk familj du har. Gud sånt där sker ju typ jämt i Sverige men man brukar ju inte känna att hela ens värld rasar samman..Du är fan bäst kvinna. Saaaaaaaaknar dig mer nu..

    SvaraRadera