tisdag 9 augusti 2011

Don't like his baggy jeens

but I like what's underneath them.

Fredag. Kommer inte helt ihåg hur min fredag började. Jobbade fram till 16 iaf.
Sen fixa ja mig lite och åkte in till stan för att träffa en svensk au pair Matilda och hennes två vänner för en ute kväll. Ja åkte in tidigare än dom så tog en snabb runda på stan och sen tillbaka till stationen för att möta upp dom.
När ja stog där o vänta kom en mörk kille fram till mig och ville ha en kram. Ja backa och sa snällt nej tack. Han gav sig inte men på stationen finns de fullt av poliser (efter 11 september grejen) så en polis borja gå fram till mig och kille gick. Polis fråga om allt va okej och om jag kände honom och om han störde mig. Ja sa nu har han ju gått så nu är de lugnt. Men Polisen stanna kvar och småprata me mig (flörtigt) sen såg ja dom svenska tjejerna o sa att ja skulle gå. Tre jätte trevliga blonda tjejer.
Vi gick till toan för att drick upp deras vin innan vi skulle ta en taxi till cluben (cluden va tydligen ett ställa där många kända personer går. Dyrt oxå, 40 dollar i inträda). När vi kommer upp från toan står Polismannen där igen me några andra poliser. Dom frågar vart vi ska (flörtigt igen) och ena tjejen säger vart vi ska. Då säger den ena polismannen -fråga efter **** och hälsa från mig. Okej tänkte vi men tänkte inte så mkt på va vi skulle få ut av de.
Tog en taxi och kommer fram till stället men en jätte lång kö. Vi ställer oss sist men sen bestämmer vi oss för att se va som händer om vi frågar efter den där killen. Så ja och Matilda står kvar medans dom andra går fram och frågar. Vi hade verkligen inga förventningar men efter max en minut hämtar dom oss och vi får gå före hela kön och slippa betala. Lagom snygg man kände sig då :P
Kom in tog nån dring och nån shots och dansa ( ja tycker man kan avgöra hur fint ett ställe är på deras toa, Här hade dom tillomed en personal som stod och gav en handuk och om man ville fanns de sminka och parfym och allt man kunde ta av. Nästan bara inghängnade bord med vakter som stod överallt. Rätt coolt, hah kände stureplan släng dig i väggen och ja fick gå före i kön :P) När vi stod där och dansa kom två killar och dansa me oss. Och precis då när ja skulle snacka skit om ena killen att ja verkligen inte vill stå där och dansa me han fick ja höra att han va svensk. Värden är liten.
Matilda visst två andra svenskar som skulle ut idag oxå men till ett annat ställe så vi åkte dit. Där kände Matilda en person så även där fick vi gå före kön och in gratis.
Denna club låg högst upp i ett höghus så man såg nästan hela new york. As coolt tyckte jag, Där fick vi gratis dricka hur mkt vi ville. Lagom full man blev. Så där dansa vi tills de stängde.
Skulle ta en taxi mot tågstationen och ja råka trampa i nån as sunkig vattenpöl så när vi satte oss i taxin stank de. Nu efteråt kom ja på att de kan ju ha varit taxin som lukta illa eller han som körde, de brukar dom ju göra. Men iaf ja trodde de va min sko så lämna kvar skona i taxin.
Stanna vid Mc och åt den vidrigaste frullen IGEN.... Men den här gången tänkte jag, jag vägrar ta en sån äcklig ägg macka igen och hittade då burritos på menyn och tänkte men de kan ju inte bli fel men JOOO de va de äckligase ja ätit. Vå nån sjukt äcklig korv i. Va tvungen att spotta ut. Men tängte om ja pillar ut all korv. Men ICE!!! Korvjäveln hade ju smittat av sig på allt annat. Suck!!! Bara att kasta. Så hungrig trött alldeles för full och barfota gick ja till tåget och tänkte va skönt att komma hem.
Dom andra tjejerna tog ett annat tåg för vi bor inte på samma ställe.
Och va tror ni jag gör på tåget??? Nej ja spyr inte (konstigt nog) Jag somnar... ca 1 timma efter min station vaknar jag upp och inte känner igen mig alls... Frågar killen som sitter framför mig om vi åkt förbi scarsdale än. Han skrattar till och säger för länge sen... FAN FAN FAN!(Lovar ska försöka att inte göra om detta heller) Bara att hoppa av och vänta på nästa tåg.
Väl i scarsdale hade starbucks hunnit öppna så köpte frulle och tog en taxi hem.
När ja kom hem runt 7 - 8 på morgonen va barnen redan vakna men ja lyckades smita osynligt upp på mitt rum utan att nån såg mig (forfarande full så kanske bara va vad jag trodde iaf) la mig i sängen och sov (tvätta av mina fötter innan, såklart) När jag sen vakna hade familjen redan åkt och ska vara bota i 6 dar. Skööööönt för ja va inte redo att prata me nån den dagen.
Bestämde mig för att stanna hemma och spara pengar. Söp och festa ändå för en hel vecka.
Hur skönt som hellst va de. De rengnade ute ja låg och titta på film, Skypa och tömde skafferit på gosaker.

Söndag blev en heldag shopping i City me Emelie. Riktigt roligt.

Måndag var jag hemma och tog de lugnt. Familjen hade lämnat lite pengat till mat så ja åkte och stor handla. Sjukt förvirande va de där. Hemma kör man ju prylar torrvaror kylvaror och sist frys för att de ska hålla sig hem. Och sen har man allt smör på ett ställe all pasta på ett osv.. De har man tydligen inte här. Har va allt hullerombuller och ja sprang fram och tillbax som en stucken gris helt förvirrad. Pratade me Louise om de sen när ja åkte hem till henne sen på kvällen för att sova över där. Hon sa att hon trodde att dom kör märken för sig så om ett märke gör både mjölk, pasta och balsam så står de på samma hylla.. Fattar mig inte på de systemet men OKEJ!!!! Inte nog me de så är de köpcentrel sjukt stor. 2 ica maxi kanske. Så mitt i allt kan man sitta och äta thai mat om man vill.

Idag vakna ju upp hos Louise. Vi åkte och åt frulle och sen nån gång fick ja lite hemlängtan och åkte hem. Fick inte hemlängtan till sverige utan hit till huset här. (De e ju ett bra tecken på att jag trivs :D ) Skypa lite och gjored en soffa :P Sen kl 7 Kom en av Kates vänner och hennes au pair som precis kommit hit från colombia och hämta upp mig för att åka på ett typ tupperware party. Kändes som om man va me i nått tv shop program. Helt sjukt, dom satt där och höll me och klappa händerna precis som på tv. Ja bara satt och skratta åt dom andra. Men dom bjöd på massa amerikanska efterrätter så nu har ja ätit socker för ett år, MINST!! Blä..
Men de va kul och ja ska va ärlig.

Så nu är jag nyss hem kommen ska borsta tänderna i en timma :P och sen titta på nån film. Imorgon fyller Emma år och då ska ja följa me ut och äta. Trevligt :D

Tror inte ja har missat nått annars tilllägger ja de senare.



















Vi behövde inte gå till baren. Dom fixade de mästa för oss.









Jordens största cola, True blood och Pizza hut.

De här är en drink från "partyt" sjukt stark.




Puss och kram

Madelen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar