fredag 9 september 2011

You and I....

soooommmar natt lalalalalaaal lala

Min helg har varit helt underbar. Har varit hos Sejla på long island.
I fredags jobbade jag till 23. Mina värdföreldrar var på bröllop och fråga om ja kunde jobba lite extra så sa ja. Will körde mig till tåget så fort dom kom hem och ja åkte till Sejla.. Vägrade vänta me att åka. Såklart va de förseningar och skit så ja va framme hos henne kl 2 på natten. Men de gjorde inget :) Vi båda gillar att prata så vi prata, prata och prata. tillslut va kl 5 så kände att vi var tvugna att försöka va tysta och sova.

På lördagen va de tänkt att vi skulle åka och shoppa på ett outlet och sen kanske laga eller beställa nån mat, dricka lite och kanske bubbla eller gå till stranden. I vilket fall hade vi stora planer meeen såklart så vakna vi as sent.
Fick en lyxig frulle och Sejla e helt klart den bästa värden, fick allt serverat och jag bara satt och njöt av att bli bortskämd ;) Kom iaf till slut iväg till outletet och där sprette vi på pengarna iaf jag :P köpte tre par skor, tre halsband, en jacka, två tröjor + lite annat. Vi va så upptagna me att shoppa så vi glömde bort att både äta och kissa så rätt som de va så va kl 21 och allt stängde... Hur fan gick de till?? Men men vi va så nöjda så de gjorde inte så jätte mkt. Tänkte vi åker förbi nån affär och köper lite cider och sen åker vi och äter nån stans. Så vi gpsa närmaste affär men på vägen dit hade de hänt en olycka ( om man inte räknar me att tågen var försenade och att vi sov bort nästan halva dan så började våran otur här....) Olyckan hade precis hänt så polisen hade inte hunnit kommit än och spärrat av vägen så helt plötsligt var vi me våran bil mitt bland allt glas och annat skräp från krocken. Men vi lyckades smita ut och kom fram till affären som var stängd såååklart. Så vi skrev go home på gpsen och åkte hemåt för att äta och handla där ist. När vi var mer en halvägs hemma börja de låta lite konstigt men vägarna här är fulla me gupp så tänkte de e väll inget mer me de.
Sejla : fan de känns som vi är i afganistan.
Jag : (hon e ju knäpp!) Men hur känns bilen då?
Sejla : Som vanligt.
Jag : okej men dåså. (De börjar låta ännu mer.) Fan är de nån MC här? (tittar runt)
Sejla : Madde de e våran bil!!!
Sejla körde till kanten och där blev vi stående. Va fan har hänt me bilen? Jag leker hjälte o bah : Sejla jag går ut och kollar, du stannar här. :P de visa sig vara punka... Sejla ringde sin värdmamma för att se vad vi skulle göra. Hade ingen aning om hur man gör när man får punka på motorvägen i USA mitt i natten. Vi var lite smått i chock ( mest Sejla :P ) Ja skrek på med bältet och lås dörrarna ( har kanske tittat liiite för mkt på CSI :P ) (okej ja kankse inte skrek men känns lite roligare att säga så) efter att tag kom en bergare och efter mkt om och men hjälpte han oss hem. (han rå ragga på Sejla men hon va i zombieland)
När vi väl va hemma, as hungriga, trötta, kissnödiga och Sejla fortfarande lite darrig :P låna vi deras andra bil och åkte för att köpa våra jävla cider och äta massa mat. Åkte omkring som galningar för att hitta nån stans att äta, såklart hade vi glömt gpsen och en gång var vi nära på att råka åka ut på motorvägen men ja körde en snygg räddning ;P allt va stängt men till slut när vi var nära på att ge upp hitta vi nått snabbmat ställe. Va hemma runt 2 och börja dricka vår cider. Efter en cider gav vi upp och gick o la oss.

På söndagen vakna vi inte så sent så tänkte nya tag idag... Planen var en till lyx frulle, jacuzzin, Ikea, stranden och sen hem. Frullen fick ja så så långt hade vi turen me oss men sen när vi skulle sätta på jacuzzin så va den såklart trasig.... vafan. Jaja än e inte dagen helt förstör så vi tänkte vi shoppar lite, sen Ikea och sen kanske stranden eller nått annat kul. Vi hade turen me oss tills vi kom till att vi skulle äta på Ikea och maten smaka skit!! Hur kan man misslyckas me köttbullar potatismos brunsås och lingonsylt är ju min fråga?!! Ända som va gott va lingonsylten....
Men vi satt där och mös och gjorde en lista över saker vi vill göra ihop här i USA. Vips så va kl 20 och ja var tvungen att ta tåget hem..... Tråkigt. Var länge sen ja skratta så här mkt under en hel helg. Tusen tack Sejla för att du finns.

Har varit sjukt trött hela veckan och på lite dåligt humör men i tisdags kväll va jag på bio med ett gäng tjejer och Emma fick mig på bättre humör. Så glad att ja träffat henne. Och igår träffa ja en ny svensk tjej som har kommit hit till scarsdale där jag bor. Så himla glad över att hon verkar som en super bra tjej. En sten ramla helt klart. Hon berätta att de skulle komma en till svensk tjej hit. Hoppas hon är lika härlig.

Igår när ja satt i bilen på väg hem och hade hög musik kände ja bara hur nöjd jag var med mitt liv och mig själv. Ni vet den där kännslan man kan ha när man så gärna skulle vilja va nån annan. typ nån skådis eller typ coolaste tjejen i skolan när man va liten. Igår hade jag de kännslan fast att ja så gärna skulle vilja va mig ( tur för mig :P ) Just nu vill jag inte byta ut mitt liv mot någon annans och jag älskar att ha den kännslan. De finns helt klart massa bristningar i mitt liv men just nu älskar ja att dom finns där oxå annars hade jag ju inte blivit den jag är idag. Så lite ego sådär så säger jag tack mig själv för att du finns :) och tack alla människor runt om mig som gör min dag.

Idag ska jag jobba till 21. De känns ju sådär men ja hoppas att Emma vill hänga med mig ikväll och imorgon blir de city för hela slanten. På söndag har jag LCC möte och då ska vi göra välgörenhets arbete och tänka på alla drabbade för 10 år sen. De känns rätt bra att kunna få göra lite välgörenhet och visa att man bryr sig.







150 dollar...





Förlåt Sejla men du är inte bra för mitt eget bästa :P två otursfåglar kan ju bara bringa otur....

Men oj så kul vi har ihop <3

Fattas ett par skor men dom glömde ja ju såklar hos Sejla.

Hitta på affären igår :D





Puss och kram de va länge sen jag åt en banan (rimmar de?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar